Veelgestelde vragen

Op deze pagina geven wij antwoord op veelgestelde vragen.
Krijgt u geen antwoord op uw vraag, neem dan contact met ons op.

Kunnen jullie de rekening rechtstreeks bij de zorgverzekeraar indienen?
Omdat tandartsen sinds 2012 hun eigen tarieven mogen vaststellen, kunnen wij nota’s niet meer zelf indienen bij de zorgverzekeraar. Daarom sturen wij u een nota en kunt uw deze zelf indienen bij uw zorgverzekeraar.

Hebben jullie een contract met mijn zorgverzekeraar?
Wij gaan momenteel geen contract aan met zorgverzekeraars.

Liggen de kosten hoger nu jullie geen contracten afsluiten met verzekeraars?
Dat is niet het geval. Zorgverzekeraars hebben ieder hun eigen polisvoorwaarden en maximale vergoeding per verrichting.

Zijn uw tarieven toegenomen in 2012?
Voor sommige behandelingen zijn onze tarieven licht toegenomen, voor andere verrichten niet. Hogere tarieven zijn ingevoerd vanwege hogere kosten voor materialen en personeels- en praktijkkosten.

Geldt voor de tandarts het eigen risico van € 220,-?
Nee, dit geldt alleen voor zorg uit de basisverzekering. Uitsluitend de volledige prothese (kunstgebit) behoort voor 75% tot de basisverzekering, eventueel op implantaten. Tandartskosten worden (gedeeltelijk) vergoed uit een aanvullende tandartsverzekering. Het eigen risico is hierop niet van toepassing.

In hoeverre worden tandartskosten voor de jeugd t/m 17 jaar vergoed?
Er geldt een  vergoeding tot het ’marktconforme’ ofwel gemiddelde tarief. Onze tarieven liggen op dat niveau. Het is in sommige gevallen mogelijk dat er een kleine eigen bijdrage in rekening gebracht wordt.

Ben ik vooraf op de hoogte van de kosten?
Wij vermelden onze tarieven op onze website. De tarieven zijn eveneens telefonisch en in onze praktijk op te vragen. Wij zijn verplicht een kostenbegroting te geven voor behandelingen boven de € 150,- . Aan de hand hiervan kunt u uw eigen kostenplaatje nagaan door uw polisvoorwaarden in te zien.

Wat zijn spoedgevallen?
Spoedgevallen zijn:
• plotseling opgekomen tand- of kiespijn;
• nabloedingen;
• ongevallen waarbij tanden of kiezen uit de mond gevallen zijn of als er sprake is van ernstig tandletsel.

Wanneer is bezoek van de avond- of weekenddienst niet noodzakelijk?
• Bij een uitgevallen vulling (indien dit geen pijn doet).
• Losgekomen noodkroon (we weten dat als onplezierig wordt ervaren, maar een bezoek op korte termijn aan de tandarts is hierbij niet noodzakelijk).
• Kapotte prothese (in twee of meerdere stukken of uitgebroken tand/kies).

Hoe zit het met betalen van een andere tandarts tijdens de spoedeisende dienst?
In veel gevallen dient u de tandarts contant te betalen. Behandelingen in de spoeddienst kunnen eenvoudig oplopen tot bedragen van meer dan € 150,-

Spoedgeval

Tijdens openingsuren belt u:

078-6191196 (Zwijndrecht) 010-4651651 (Rotterdam)

Voor pijnklachten of spoedgevallen buiten werktijden kunt u contact opnemen met Dental365 Spoed Tandarts Dordrecht gevestigd aan de Johan de Wittstraat 304, 3311 KK Dordrecht.
Dental365 Dordrecht  is 24/7 telefonisch bereikbaar op:   078 2005000 en heeft spreekuur van: maandag t/m donderdag van 17.00- 23.00
vrijdag en zaterdag van 11.00- 23.00 en zondag van 11.00- 19.30
Wij zijn 24/7 bereikbaar en oproepbaar voor trauma en nabloedingen.

Bent u een nieuwe patiënt?

inschrijven

Afspraak maken?

periodieke controle

Onze praktijken

Praktijk Zwijndrecht
Afslag 1, 3331 RH
Tel: 078-6191196
Praktijk Rotterdam
Schiekade 558
Tel: 010-4651651

Openingstijden


Zwijndrecht:
  • Ma 09.00 t/m 19.30 uur
  • Di 09.00 t/m 15.30 uur
  • Wo 09.00 t/m 15.30 uur (even weken)
  • Wo 09.00 t/m 19.30 uur (oneven weken)
  • Do 09.00 t/m 15.00 uur
  • Vr 09.00 t/m 19.30 uur

Rotterdam:
  • Di 11.00 t/m 19.30 uur
  • Do 11.00 t/m 19.30 uur

Onze praktijk

De praktijk van Tandarts GO is gevestigd op twee locaties, namelijk in Zwijndrecht en Rotterdam. Tandarts Go heeft een praktijk voor Algemene Tandheelkunde met als specialisatie Implantologie,...

Lees verder

Kwaliteit

  • implantoloog
  • krt